A Warm Welcome from the Blog Owner

Hello readers. Welcome to my blog.

This blog mainly contains my very personal and humble opinion on any possible issue and topic that comes to my knowledge and interest to write and blog about. It can be politics, gossips or anything. I'll decide. If you don't like what I write, then you're free to either leave a comment or just leave.

Feel free to share your witty thoughts and opinion. I don't mind, really. But please be nice. I will not tolerate and approve any hate, harsh or sensitive comment.

Have a nice day.

Anonymous.

Wednesday, February 11, 2009

Mengenang Nasib

Apalah daya kita rakyat biasa kan? Hanya mampu mengecam dan mempersoalkan tindak tanduk kerajaan yang jelas tempang di merata-merata dan segenap segi.

Rasa nak rampas bisnes orang, settle. Lepas tu guna la apa-apa alasan pun, logik tak logik belakang cerita. Setakat undang-undang and enforcer tu tak kisah la, boleh dibeli.

Kadang-kadang terfikir, dari mana datangnya pemimpin-pemimpin BN ni? Kenapa mereka boleh terpilih out of many people in this country?

Dan juga apa sebenarnya kriteria yang tepat untuk dipilih? Pandai berdebatkah? Manis mulutkah? Or simply 1st class honor in political studies sudah memadai?

Yang pasti, kadang-kadang saya rasa, senaif-naif saya yang baru menjejak usia 26 tahun 2 bulan ini, IQ dan sifat kemanusiaan saya adalah lebih tinggi lagi daripada mereka-mereka yang berkenaan.

For example, TV3 news. Oh God sungguh la terserlah ke'bias'annya. Adil ke namanya tu?

Huh!

Saya tahu, ramai yang sedar. Kalau sedar, tahniahlah. Anda juga bijak seperti saya hahaha. Kalau belum sedar tu, sedar-sedarkanlah diri anda.

No comments: