A Warm Welcome from the Blog Owner

Hello readers. Welcome to my blog.

This blog mainly contains my very personal and humble opinion on any possible issue and topic that comes to my knowledge and interest to write and blog about. It can be politics, gossips or anything. I'll decide. If you don't like what I write, then you're free to either leave a comment or just leave.

Feel free to share your witty thoughts and opinion. I don't mind, really. But please be nice. I will not tolerate and approve any hate, harsh or sensitive comment.

Have a nice day.

Anonymous.

Monday, May 18, 2009

Takde Masa Nak Layan, Tapi Ada Masa Pulak Nak Cari Pasal?

I'm pissed.

Really, I am, one.

Petikan Malaysiakini.com:

"Anifah berkata demikian di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur sekembalinya dari Amerika Syarikat, sambil menambah yang beliau tidak ada masa untuk melayan ugutan Anwar untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya berhubung dakwaannya itu."

Tidak ada masa untuk melayan, tetapi ADA MASA pulak nak bercerita kahkahkah. Ini tak lain tak bukan, nak mendabik dada konon laku sangat la kot? Huh.

Lagi petikan dari Malaysiakini.com:

"Bernama melaporkan Anifah sebagai berkata 'pertelingkahannya' dengan Anwar adalah isu remeh yang tidak perlu diberi perhatian.

"Beliau bukan keutamaan bagi saya. Sebagai menteri luar, saya ada banyak perkara lain yang lebih penting untuk diselesaikan. Tak ada sebarang masalah jika beliau ingin mengambil tindakan undang-undang terhadap saya. Ini perkara remeh," katanya."

Isu remeh kau kata? Kat luar negara, berani la pung pang pung pang. Tapi eyes to eyes, face to face ... hancus, leburs. Depan-depan, kecut perut, tak berani. Pelik betul la saya, kenapa la pemimpin-pemimpin kita berani di belakang tapi penakut di depan? Belakang bukan main lagi menokok-tambah nak kasi cerita lebih panas, cerita lebih hangat, cerita ini itu konon-konon untuk menunjukkan dia ala-ala seniman pemimpin agung masa kini la, tapi depan-depan? Toya, moya, loya.

Ish ish ish *sambil geleng-geleng kepala*

No comments: